AB Transport Group

Ultieme zichtbaarheid door Corporate Identity kleding

Een organisatie zo zichtbaar als AB Transport Group vraagt om kleding die minstens zo opvallend is. Zo is de samenwerking met AB Transport Group begonnen: Corporate Identity kleding, volledig aangepast aan de huisstijl van de organisatie. Waar Zijlstra Beroepskleding begon met het kleden van een groep medewerkers van AB Texel, is de samenwerking ondertussen uitgegroeid tot internationale proporties.

Facts & figures AB Transport Group

Meer dan 1.700 gespecialiseerde medewerkers, ruim 1.100 moderne trucks en zo’n 1.800 trailers: dat is AB Transport Group in een notendop. AB vervoert vloeibare zuivel, meel, losgestorte agrarische producten, veevoer en gekoelde foodproducten in Europa. Snelheid, bereikbaarheid, flexibiliteit en capaciteit zijn ontzettend belangrijk in de transportwereld en dat is exact wat AB Transport Group biedt.

Samenwerken van A tot Z

“Met AB Transport Group werken we van A tot Z samen. We leveren een totaalconcept. Wat dit betekent? Aangepaste huisstijlkleding van Thirtyfour, maar ook werkschoenen en persoonlijke beschermingsmiddelen. Dit aangepast per afdeling van de organisatie, maar ook aangepast aan de wensen per land. Want zo blijkt: medewerkers uit Engeland of Frankrijk stellen weer andere eisen aan werkkleding dan medewerkers uit Nederland”, stelt Joop Zijlstra, directeur bij Zijlstra Beroepskleding.

AB Transport Group

“We waren direct enthousiast over het ontwerp!”

Een goede basis is het halve werk

Wanneer het gaat om Corporate Identity kleding, oftewel huisstijlkleding, is een grondige aanpak van belang. Zijlstra: “Om exact te weten wat een chauffeur nodig heeft, dien je ze persoonlijk te spreken. In de startfase zijn we dan ook om tafel gegaan met een groep chauffeurs van AB Transport Group. We hebben met hen de kledingwensen doorgenomen, tot in de allerkleinste details. Op basis van deze inventarisatie hebben we samen met onze partner Tailor & Stitch een ontwerp gemaakt van de verschillende kledingstukken.”

Proces

Het ontwerp is voorgelegd aan de organisatie. Gerdien Simonse, Marketing & Communications Manager bij AB Transport Group vertelt: “We waren meteen enthousiast over het ontwerp van de kleding. Herkenbaarheid, zichtbaarheid en een professionele uitstraling in combinatie met een goede kwaliteit kleding die onze medewerkers graag dragen, is precies wat we zochten. Aan het ontwerpvoorstel hebben we dan ook weinig hoeven veranderen. Onze huisstijl is tot in de kleinste details doorgevoerd!” Na akkoord is de kleding vervolgens in kleine oplage in productie gegaan. De pakketten zijn gesampled en getest door een aantal chauffeurs in verschillende landen in Europa. Ook de chauffeurs gaven positieve feedback. “Vorig jaar ontvingen we dan ook het startsein voor de productie van de kleding, waarna alle medewerkers van AB Transport Group hun nieuwe kleding konden ontvangen”, vertelt Zijlstra. “Periodiek vinden er evaluaties plaats. Het grootste compliment voor ons is dat we tijdens deze momenten geen opmerkingen krijgen. Prachtig om te zien hoe een organisatie zo groot als AB Transport Group in alle landen dezelfde uitstraling heeft!”

Snel handelen door voorraad

Dat het met het ontwerpen en eenmalige leveren van beroepskleding niet stopt bij Zijlstra, blijkt uit de samenwerking tussen deze twee bedrijven. Wie kijkt in het magazijn van Zijlstra Beroepskleding ziet daar stellingen vol kledingstukken met de blauwe accenten typerend voor AB Transport Group. “Begrijpelijk is dat wanneer kleding wordt ontworpen en geproduceerd voor een organisatie, de levertijd over het algemeen wat langer is. Om snel te kunnen handelen houden we een batch met kleding op voorraad. Zo kan een snelgroeiend bedrijf als AB Transport Group zijn nieuwe medewerkers binnen enkele dagen in de juiste werkkleding hebben rondlopen.” Periodiek wordt deze voorraad afgestemd. De accountmanagers van Zijlstra houden dit nauwlettend in de gaten door middel van maandelijkse rapportages. Dreigt er een tekort? Dan trekken ze aan de bel. Zo blijft de continuïteit gewaarborgd.

Branchespecifieke wensen en klantspecifieke aanpassingen

Iedere branche kent zijn eigen wensen en vereisten. Zo ook binnen de branches waar AB Transport Group actief is. “In de foodsector mogen chauffeurs bijvoorbeeld geen jassen met steekzakken dragen. Het risico dat er uit zulke zakken iets uitvalt is aanwezig. Zijlstra leverde daarom voor deze chauffeurs een aangepast pakket”, aldus Simonse. Zijlstra vult aan: “Maar ook per medewerker worden er aanpassingen gedaan. In vrijwel iedere organisatie krijgt men te maken met afwijkende maten. Denk hierbij aan zeer kleine tot extra grote maten. Wij vinden het ontzettend belangrijk dat iedereen zich prettig voelt in de kleding en zullen dan ook nooit kleding afleveren die niet goed zit. Aanpassingen worden verricht door onze eigen coupeuse. Lukt dit niet? Dan zorgen we dat er eerder in het productieproces al aanpassingen worden doorgevoerd!”

Meer informatie over AB Transport Group? Kijk op www.abtransportgroup.com